بازی The Medium تنها چند روزی است که برای کنسولهای نسل جدید مایکروسافت و پی سی عرضه شده است. حال خبر رسیده که مدیوم در طول همین چند روزی که از انتشارش گذشته، موفق شده که تمام هزینههای تولید و بازاریابی خود را پوشش دهد. هر فروشی که این بازی پس از این داشته باشد، برای استودیوی لهستانی Bloober Team که در ساخت آثار ترسناک و وهمآلود تبحر دارد، سود محسوب میشود. بلوبر تیم بهتازگی به نشریهی لهستانی Money.pl گفته که میزان فروش بازی The Medium همین حالا نیز تمام هزینههایی را که صرف تبلیغ و توسعهی بازی شده، بازگردانده است.
بازی مدیوم روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی در دسترس است و میتوان از طریق گیم پس هم آن را تجربه کرد. بااینحال، برخلاف بسیاری از بازیهای موجود روی گیم پس، The Medium روی ایکس باکس وان عرضه نشده است. سودآوری آن نیز در طی چند روز از آنجایی تحسینبرانگیز است که روی کنسول پرکاربری مانند ایکس باکس وان عرضه نشده است. به بیانی دیگر، تعداد دارندگان کنسولهای نسل نهمی ایکس باکس هنوز بسیار کمتر از ایکس باکس وان است.
با این وجود، هنوز مشخص نیست که فروش ازطریق سرویس گیم پس به چه روشی وارد آمار فروش The Medium شده است؛ یا اینکه ممکن است بازی بدون محاسبهی بازیکنان گیم پس آن موفق به کسب سود شده باشد. سرویس گیم پس درمیان کاربران ایکس باکس از محبوبیت بالایی برخوردار است و آنها با خرید اشتراک آلتیمت دیگر لازم نیست بهطور جداگانه اشتراک ایکس باکس لایو گلد را خریداری کنند. بازیهای انحصاریای مانند The Medium ،Gears Tactics و بازی مورد انتظار Halo Infinite همگی در روز اول عرضه روی گیم پس در دسترس مشترکین آن قرار دارند.
استودیوی بلوبر تیم بازیهای ترسناک زیادی مانند Blair Witch، مجموعهی Layers of Fear و Observer را ساخته است. بااینحال، آنها در پایان The Medium با نمایش پیامی از بازیکنان میخواهند که نقد خود را از بازی در فروشگاه مایکروسافت ثبت کنند. بلوبر تیم در این پیام میگوید که مدیوم بزرگترین و بلندپروازانهترین بازی ساخته شده توسط آنها تا به امروز است و برای آنها یک پروژهی شخصی به شمار میرود.